Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.lnup.edu.ua/jspui/handle/123456789/1085
Title: Туристичне обслуговування в готельній індустрії
Other Titles: Tourist service in the hotel industry
Authors: Кузик, Марта Миколаївна
Keywords: якість
quality
туристична послуга
tourist service
удосконалення якості
quality improvement
системи обслуговування
service systems
Issue Date: 2023
Publisher: Львівський національний університет природокористування
Citation: Кузик М.М. Туристичне обслуговування в готельній індустрії. Кваліфікаційна робота за спеціальністю 242 Туризм. Львів: ЛНУП, 2023. 77 с.
Abstract: Кваліфікаційна робота присвячена вивченню проблемам та перспективам розвитку туристичного обслуговування у готельній індустрії Україні. В першому розділі «Теоретично-методичні засади дослідження підприємств готельної індустрії» розкрито теоретико-методологічні аспекти дослідження розвитку готельної індустрії, розглянуто поняття та складові готельної індустрії, охарактеризовано класифікацію готельних підприємств у готельній індустрії, описано методику оцінки якості обслуговування в готельній індустрії. У другому розділі «Сучасний стан розвитку готельної індустрії» проаналізовано сучасний стан розвитку туристичного обслуговування в готельній індустрії. Подано загальну характеристику структурних зміни в готельному бізнесі в умовах воєнного часу. Проаналізовано тенденції готельної індустрії в Україні. Здійснено оцінку якості надання послуг розміщення підприємствами готельної індустрії. У третьому розділі «Тенденції розвитку туристичного обслуговування у готельній індустрії» розроблено низку рекомендацій щодо пріоритетних напрямів розвитку підприємств готельного бізнесу. Описано шляхи стимулювання розвитку гостинної індустрії України.The qualification work is devoted to the study of problems and prospects for the development of tourist services in the hotel industry in Ukraine. In the first chapter "Theoretical and Methodological Foundations of the Study of Hotel Industry Enterprises" the theoretical and methodological aspects of the study of the development of the hotel industry are revealed, the concept and components of the hotel industry are considered, the classification of hotel enterprises in the hotel industry is described, and the methodology for assessing the quality of service in the hotel industry is described. The second section "The Current State of Development of the Hotel Industry" analyses the current state of development of tourist services in the hotel industry. A general description of the structural changes in the hotel business in wartime is given. The trends in the hotel industry in Ukraine are analysed. The quality of accommodation services provided by the hotel industry enterprises is assessed. In the third section "Trends in the development of tourist services in the hotel industry" a number of recommendations are developed regarding priority directions of development of hotel business enterprises. The ways to stimulate the development of the hospitality industry in Ukraine are described. Keywords: quality, tourist service, quality improvement, service systems.
Description: 242 Туризм
URI: https://repository.lnup.edu.ua/jspui/handle/123456789/1085
Appears in Collections:ОС «Бакалавр» / Bachelor's degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Туристичне обслуговування в готельній індустрії.pdf799,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.